Levné povinné ručení bez testace !!!

Určitě se již mnoho z Vás pozastavilo nad tím, že se svým veteránem jezdí pouze několik dní v roce a platí standardní sazby povinného ručení. Auta ze 60-tých let u pojišťovem nespadají do veteránské kategorie. Možnosti jak platit zlomek povinného ručení jsou:

-uložit registrační značky na část sezony do depozitu a parkovat mimo veřejné komunikace, což většinou není problém. Někdy bývá časově dost náročná návštěva depozitu 2x ročně.
neboje možné :
- převést vozidlo na veteránské značky
- absolvovat klubovou testaci historického vozidla.

V obou případech je nutné podstoupit posouzení historického stavu vozidla. Pravidla nejsou benevolentní a některé kluby sdružující majitele historických vozidel také nejsou vstřícné k vozidlům upraveným v rozporu s originálem. Myslím, že mnoho majitelů, kteří si auto upravili, např. jiné sedačky, volant, jiný motor (v případě našich Felicií to býva 1500TAZ) již nějakou zkušenost s neúspěšnou testací má.

Také jsem nedávno potřeboval pojistit svou Felicii a tak jsem při sondování možností narazil na zajímavou nabídku. Předem hlásím, že nejsem agentem ani obchodním zástupcem žádné pojišťovny. Jenom pro ty co neví jak ušetřit jsem se rozhodl svézkušenosti napsat.

Česká podnikatelská pojišťovna, a.s. nabízí nově nízké sazby také pro vozidla do roku výroby 1970.
Roční pojistné vychází něco kolem 800,-Kč.
Je tu ještě jedna novinka - možnost sezónního pojištění.
Sezonní pojištění znamenná, že pokud používáte Felicii pouze přes léto, a to se dá u veteránu kabrioletu předpokládat, zaplatíte povinné ručení pouze za měsíce kdy vodidlo budete provozovat. Minimální období jsou myslím 3 měsíce vcelku. U sezónního pojištění na období nezaplaceného pojištění (např. v zimě) nesmíte vozidlo parkovat na veřejné komunikaci, ale nemusíte běhat s registračními značkami do depozitu. Bližší informace určitě získáte na internetu nebo přímo na pobočce.

V mém případě v zimě mám Felicii v garáži včetně SPZ a zaplatil jsem si sezonní pojištění od 27.03.2009 do 26.09.2009 a výše povinného ručení je 443,-- Kč (viz smlouva na obrázku.)


V porovnání s klubovou testací za 1.500,-- Kč jednorázového poplatku + každý rok 1/10 běžné pojistky to nevychází jako špatná alternativa. A to jsem nemusel nijak auto připravovat a přistavovat k testaci. Jjenom jedna návštěva pojišťovny ČPP a bylo hotovo.
Nikomu to samozřejmě nenutím, ale je to docela zajímavá alternativa.

 

Doufám, že Vás článek zaujal a pokud zjistíte nějaké další informace nebo změnu podmínek pojištění pište sem.


 

<Domů>